Universitatea Suceava își internaționalizează oferta educațională și a participat la târguri din Tashkent, Kiev şi Astana pentru a atrage absolvenți din Uzbekistan, Ucraina şi Kazahstan.
Campania de promovare a ofertei de studii la ciclurile licență, masterat şi doctorat a instituției de învățământ superior sucevene pentru cetățenii din statele non-UE a constituit una dintre acțiunile importante ale strategiei de internaționalizare a Universității „Ştefan cel Mare” din Suceava.
Activitățile derulate şi participarea la târgurile internaționale din Tashkent, Kiev şi Astana au fost finanțate prin intermediul grantului „Promovarea și dezvoltarea dimensiunii internaționale” a USV.
Totodată, se menționează că în rândul statelor central şi est-europene, Polonia şi Cehia se evidențiază prin politicile de atragere la studii, prin acordarea unor facilități candidaților din afara Uniunii Europene, cum ar fi: studii fără taxă pentru cei care studiază în limba polonă sau cehă, locuri gratuite în cămine, existența unor fundații care pot susține finanțarea studenților străini care aleg programe cu predare în limba engleză, iar în aceste circumstanțe, nivelul de atractivitate a ofertei universităților românești (cu excepția celor de medicină) are de suferit de pe urma imposibilității oferirii unor granturi de studii pentru străinii care ar opta să studieze în limba româna, precum şi a absenței unor organizații care să sprijine financiar studenții străini.
Universitatea Suceava arată că rezultatele concrete ale acestei campanii de promovare vor putea fi cuantificate în vara şi toamna anului viitor, când se va încheia sesiunea de admitere pentru anul universitar 2017-2018. „Proiectul în domeniul internaționalizării universității sucevene se va finaliza în data de 15 decembrie 2016, însă acțiunile circumscrise Strategiei de internaționalizare a USV se vor derula în continuare, implicând un număr semnificativ de cadre didactice şi studenți suceveni şi străini.