Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava a organizat în zilele de 8 și 9 decembrie 2016 a treia ediție a concursului studențesc “25 de ore la USV” (25h@USV). Patru echipe alcătuite din câte trei sau patru studenți înscriși la programele de studiu ale Facultății de Inginerie Electrică și Știința Calculatoarelor au petrecut împreună 25 de ore în Atriumul corpului E al universității, încercând să găsească soluții pentru tematica propusă de organizatori în acest an: proiectarea și implementarea unei experiențe interactive noi pentru vizitatorii unui muzeu. În acest scop, organizatorii au asigurat echipamente de tip smartwatch dotate cu senzori de mișcare, ecran sensibil la atingere și GPS. Folosind această tehnologie, studenții competitori au implementat o soluție proprie privind experiența lor la vizitarea unui muzeu, asistată de o tehnologie de ultimă oră.
Proiectele echipelor au fost evaluate în dimineața zilei de 9 decembrie 2016 de către un juriu compus din Sergiu Grigoriev (reprezentant OSF Global Services), Adrian Onu (reprezentant Assist Software) și Constantin-Emil Ursu, Directorul Muzeului Bucovina. În vederea realizării temei propuse de către organizatori, echipele de studenți au imaginat și creat pagini web speciale, comunicații wireless între ceasul smart și ecrane mari, senzori de prezență și coduri de bare. Echipa clasată pe locul I, alcătuită din Alexandru-Ilie Maciuc, David Gherasim, Marius Olenici și Marius-Adrian Brustur (antrenor: șef lucrări dr. ing. Remus Prodan) a reușit să livreze în cele 25 de ore ale concursului o soluție funcțională care a combinat o aplicație smartwatch, o aplicație web și un sistem sofisticat de senzori și micromotoare. Pe locul II s-a clasat echipa alcătuită din Mădălina-Maria Mitricioaei, Petru-Ionuț Sandru și Alexandru Bilius (antrenor: șef lucrări dr. ing. Adrian-Ioan Petrariu) care a propus o soluție de folosire a ceasului smart pentru controlul informațiilor prezentate pe un ecran mare.
Prin acest concurs, Universitatea “Ștefan cel Mare” din Suceava se alătură competițiilor similare de tipul “hackathon” care au loc pe plan internațional. Tematica concursului 25h@USV încurajează creativitatea studenților în procesul dezvoltării de tehnologii de vârf în domeniul interacțiunii cu sistemele informatice. Aflat la a treia ediție, concursul 25h@USV a dus mai departe, cu succes, tradiția începută în anul 2014. Din partea organizatorilor, prof. univ. dr. ing. Adrian Graur și prof. univ. dr. ing. Radu-Daniel Vatavu consideră acest eveniment ca unul important în contextul actual al specificului competițiilor studențești naționale și internaționale, atât prin tehnologia inovativă accesată în fiecare an, cât și prin modalitatea specifică de implementare. Sponsorii concursului din acest an au fost OSF Global Services, Assist Software, și Global Design.